Selecteer een pagina

Social media MIES PR

De klantvraag

MIES PR is een PR bureau voor interior brands. Ze kwamen eind 2015 bij me met de vraag hoe ze hun social media kanalen meer konden gaan benutten. Hun klanten hebben prachtige producten en beeldmateriaal en MIES PR wilde o.a. deze elementen inzetten op hun social media kanalen. Maar wat is een goede aanpak, hoe vertaal je de identiteit van je bureau naar social media en hoe verzamel je volgers en fans?

Mijn aanpak

Allereerst heb ik een Feedly account aangemaakt en deze gevuld met relevante binnen- en buitenlandse sites en blogs. De ideale manier om heel veel inspiratie op te doen die gedeeld kan worden met volgers en fans. Er is zoveel gave content te vinden in de interieurbranche! MIES PR kon zo zelf filteren welke content ze wilden delen met hun volgers en fans. Een blog opzetten was stap 2: ook een ultiem kanaal als bron voor social media updates.

Vervolgens heb ik het Twitter en Facebook account van MIES PR een paar weken (mede)beheerd. Om zo te testen welk type updates werken en welke niet. Maar ook om fans en volgers op te bouwen. De volgende stap was het opstarten van 2 nieuwe kanalen: Pinterest en Instagram, voor MIES PR relevante social media kanalen. Ik heb de kanalen in de steigers gezet en een stappenplan geschreven, waarmee MIES PR zelf aan de slag kan. Zodoende konden ze de inzet van social media zelf gaan integreren in hun dagelijks werk. Versturen ze nu een persbericht bijvoorbeeld, dan vertalen ze dit zelf naar content voor hun social media kanalen.

Pinterest Mies PR