Selecteer een pagina

Op donderdag 9 juni reis ik af naar Utrecht voor de vierde editie van het Congres Facebook Marketing. Natuurlijk om op de hoogte te blijven van alle ins & outs over het zakelijk inzetten van Facebook, WhatsApp en Instagram, maar ook vooral om te glimmen van trots. Mijn man is namelijk de initiator van dit evenement, in samenwerking met Entopic. Dat jaarlijks 450 mensen naar de Media Plaza komen om zijn congres te bezoeken, dat hadden we 5 jaar geleden niet durven dromen. Van een mini-blog over de mogelijkheden van Facebook tot een congres, een boek en grote opdrachtgevers als RTL Nederland en De Bijenkorf. Hoe het zo liep? Lees maar even verder.

De wondere wereld van Facebook

In de zomer van 2010 begon Peter bij Spil Games (een Nederlands online gamingbedrijf met 200 miljoen gebruikers per maand) als online marketeer. Daar was hij verantwoordelijk voor de online advertising. Peter: “Niet veel later vroeg mijn manager of ik wereldwijd advertentiecampagnes op Facebook kon opzetten en beheren. Meteen dook ik de wondere wereld van Facebook marketing in en nam ik alle kennis dat hierover beschikbaar was tot me. Al snel werd me duidelijk dat in Nederland nog nauwelijks iemand zich hiermee bezig hield. Ook realiseerde ik me de enorme potentie en de zakelijke mogelijkheden van dit sociale netwerk. Een netwerk dat toen volop bezig was de wereld en Nederland te veroveren.”

Eigen blog

Al snel besloot Peter zijn opgedane kennis te delen op Marketingfacts. “Ik schreef hier al vaker artikelen voor, tot dan toe voornamelijk over zoekmachinemarketing en Google AdWords. Zonder uitzondering werden ook de artikelen over de mogelijkheden van Facebook goed gelezen en gedeeld. Ik had de smaak te pakken en begon ik op 1 november 2010 (toevalligerwijs ook de dag dat TMG Hyves kocht) een eigen blog over Facebook marketing: FacebookPro.nl. Een eigen plek waar ik mijn kennis kon delen met de rest van de wereld. Het ideaal was om uit te groeien tot de plek waar ik zelf naar zocht toen ik begon met Facebook marketing: een onafhankelijk kennisplatform waar je alles vindt over Facebook marketing, adverteren op Facebook en hoe je dit sociale netwerk als bedrijf het beste kan inzetten.

In 2012 is de naam aangepast van FacebookPro naar Likeconomics en geef ik als zelfstandig adviseur organisaties advies hoe ze Facebook het beste kunnen inzetten. Sindsdien is Likeconomics uitgegroeid tot een site met duizenden bezoekers per maand, vele bloggers en delen we onze kennis door middel van artikelen, ebooks, presentaties, webinars en trainingen. Al drie keer organiseerden we een meerdaags congres over Facebook marketing, met meer dan 450 bezoekers. Op 9 juni staat de vierde editie gepland, waar ik weer heel erg naar uitkijk. Dit keer aandacht voor Facebook (uiteraard), maar ook voor de mogelijkheden van What’s App en Instagram.”

Deelnemen?

Zelf aanwezig zijn bij het Congres Facebook Marketing? Check deze website voor het programma en de tickets.