Selecteer een pagina

De Wilgenweard is een super gaaf outdoor bedrijf in Twente. Ze organiseren de meest fantastische trainingskampen, vrijgezellenfeesten, familieweekenden en vriendenuitjes. En er wordt heus niet alleen maar gelachen, want hun teambuilding is ‘serious business’ – neem dat maar van mij aan. Er is alleen één probleem: nog niet iedereen weet dat de Wilgenweard super gaaf is. Onder andere omdat ze online nog niet altijd even goed gevonden worden. Hier help ik ze sinds september ’15 mee. Door een nieuwe indeling van de site-structuur en nieuwe metatitles en metadescriptions (daar lees je hier mee over), maar ook door wekelijks nieuwe blogartikelen te schrijven. Blogartikelen die inspireren, maar ook vooral goed vindbaar zijn. Ik monitor wekelijks op welke relevante keywords veel gezocht wordt in Google (denk aan: ‘bedrijfstraining Twente’, ‘familiedag Overijssel’, ‘vrijgezellenfeest mannen’) en kruip vervolgens achter de computer om een blogpost te schrijven die ‘antwoord geeft’ op deze zoekvraag. Sinds dit intensieve bloggen stijgt het websitebezoek van de Wilgenweard aanzienlijk. Een mooi voorbeeld van hoe bloggen – als je het mij vraagt – tegenwoordig een essentieel onderdeel moet zijn van de marketing mix.