Selecteer een pagina

SEO optimalisatie webteksten Little Greene

De klantvraag

Little Greene is een Britse verf- en behangfabrikant wiens producten ook in Nederland veel verkocht worden. Niet zo verwonderlijk ook, als je hun prachtige assortiment ziet! Little Greene heeft een Nederlandse website, maar de content op deze website is voornamelijk tot stand gekomen door Britse teksten letterlijk te vertalen (door een vertaalmachine). Hierdoor lopen de teksten niet goed en zijn ze bovendien niet inspirerend. Daarbij wordt de website nog nauwelijks gevonden door zoekmachines, door het ontbreken van relevante keywords, titels en metadescriptions.

Mijn aanpak

Dit is typisch zo’n opdracht waar heel veel winst te behalen valt. De structuur van de website was immers goed en het aanbod en beeldmateriaal heeft ook erg veel potentie. Goede, relevante teksten, titels en metadescriptions zijn dan echt de puntjes op de i.
Ik heb allereerst een lijst met relevante keywords samengesteld. Verschillende bronnen vormden de input, waardoor de lijst uiteindelijk uit meer dan 500 woorden bestond. Vervolgens heb ik door online tools achterhaald welke keywords het meest relevante waren (bijvoorbeeld vanwege een hoog zoekvolume). Al deze informatie + de oorspronkelijke Britse teksten vormden het uitgangspunt bij het opstellen van de nieuwe teksten. Binnenkort verschijnen de nieuwe teksten online. Dan start voor mij stap 2: monitoren welke keywords nu goed scoren en waar nog verbetering nodig is. Ook starten we dan met het schrijven van blogartikelen, om relevante keywords ook hierin een plek te geven. Zo zie je maar weer, het optimaliseren van een website is een proces zonder einde.

little greene2