Selecteer een pagina

Contentoptimalisatie De Wilgenweard

De klantvraag

De Wilgenweard is een super gaaf outdoor bedrijf in Twente. Ze organiseren de meest fantastische trainingskampen, vrijgezellenfeesten, familieweekenden en vriendenuitjes. En er wordt heus niet alleen maar gelachen, want hun teambuilding is ‘serious business’ – neem dat maar van mij aan. Er is alleen één probleem: nog niet iedereen weet dat de Wilgenweard super gaaf is. Onder andere omdat ze online nog niet altijd even goed gevonden worden.

Mijn aanpak

De website kreeg een nieuwe look & feel door een fris en erg mooi re-design en wekelijks schrijf ik blogartikelen vol met relevante keywords. De vindbaarheid vergroten deed ik daarnaast door alle webteksten te analyseren en waar nodig te herschrijven. Ik maakte een overzicht van alle keywords die relevant zijn voor De Wilgenweard: waar willen ze op gevonden worden in zoekmachines? Vervolgens bekeek ik d.m.v. online tools hoe ze op dit moment scoren op deze keywords. Bij welke keywords is De Wilgenweard één van de eerste zoekresultaten? Waar is nog verbetering mogelijk? Uiteraard analyseerde ik hierbij ook de zoekvolumes en de SEA resultaten. Uiteindelijk heb ik de meest relevante keywords een prominente plek gegeven in de webteksten en met name ook in de metatitles en metadescriptions. De uitdaging hierbij was voor mij om webteksten vol relevante keywords alsnog inspirerend en goed leesbaar te laten zijn. De resultaten waren erg goed. Al snel scoorde de website veel hoger in Google op relevante keywords. Dit was ook terug te zien in het websitebezoek. Nog steeds monitoor ik wekelijks hoe de site gevonden wordt en pas ik waar nodig content aan of schrijf ik nieuwe content.

Contentoptimalisatie De Wilgenweard